Drøm, som har du evigt liv,
lev som var det din sidste dag.



fredag den 5. august 2011

Hvorfor Rokoko..?

Jeg har lavet mit design om her på bloggen. Hvorfor?
Fordi jeg ikke følte at jeg kunne være mig selv med hvordan det så ud før. Og dette her føler jeg mig tilpas med, for er der noget jeg holder af og interesserer mig enormt meget for, er det Rokoko - Barok - Renæssance - tiden. Jeg "længes" nærmest "tilbage". Jeg har lyst til at suge mig helt tilbage til tiden, og leve i nuet dér. Snørres ind med korsetter, gå i store pyntet kjoler, sminke mig hvid i huden, markere mine læber med sart rosa, markere mine kindben med stærk rosa. Gå i de små, fine og smalle pyntede sko, med de larmende små hæle under. Gå med vifte, og skjule mine følelser og tanker bag den.
Få sat skibe og fugle i håret. Flirte hemmelighedsfuldt med de unge mænd. - Deres pisk i nakken, deres klikkende sko, deres mønstre på de fine broderede og smalle jakker. Deres manerer. Deres høflighed. Deres respekt. Deres begær. Deres generøse opførsel. Deres løse håndled. Deres buk. Waauw! Suuuuk... Gid man havde levet der. I den tid.
Måske har jeg..? 
*Rynker undrende med øjenbrynene*

Når jeg befinder mig på gamle slotte, som er blevet forvandlet til muséer, føler jeg at jeg på en eller anden måde høre til der. Når jeg ser på de gamle malerier af folkene, føler jeg at jeg har en vis kendskab til dem, men jeg længes alligevel efter at vide hvem og hvordan de var.

Jeg har lige fået mit længe ventede Marie Antionette - bord op på mit værelse. Det har jeg glædet mig til! Værelset er blevet lavet fuldstændig om. Igen, igen, igen. Jeg har fået af vide at jeg er lidt ligesom min mormor.. Der skal ske noget nyt hele tiden! Omgivelserne. Indretningen. Udseendet. Det skal ikke altid være det samme, og det skal tit laves om. Jeg nåede aldrig at lære min mormor at kende.. Eller møde hende. Hun døde før jeg kom til verden. Men derimod lærte jeg min dejlige morfar at kende. Han var virkelig et pragtfuldt livsstykke, uden lige! Jeg savner ham. - Meget.

Mit værelse skal være inspireret af det jeg er allermest fascineret af i denne verden, i dette liv;
Rokoko - Tiden
Jeg har faktisk stærkt overvejet at få stilen: Gothic Lolita... (I de lyse farver)
Men ja, jeg ved ikke om jeg orker og har styrke nok til at skille mig mere ud. Jeg er stadig min egen. Men punk & flip - tiden var jo ikke ligefrem ... nem. Jeg er glad for at jeg fik prøvet det af! Og jeg er stadig lige i den fase, hvor jeg står midt imellem flip og bohemé/feminint. Hvilket irriterer mig meget! Rigtig meget, faktisk. Jeg må holde mig til én af tingene og det er klart bohemé/feminint. Uhhh, men det er svært at give slip på noget som man stadig holder af, og har holdt af i så lang tid!
Jeg tvinger ikke mig selv til at skifte. Det er derimod noget som jeg rent faktisk gerne vil. Men det er svært. Selvom det virker så nemt! 

Hmm... Jeg vil gerne være feminin. Men det er som om at jeg ikke føler mig feminin særlig lang tid af gangen, og helt inderst inde føler jeg mig faktisk slet ikke feminin. Det frustrerer mig.

Som lille elskede jeg prinsesser og alt hvad der hørte til! Men jeg var også vild med seje solbriller og rå fyre i læderjakker med motorcykel. Jeg var en lille prinsesse med langt lyst hår, som var dybt fascineret af det rå. Af attituden. En sej og cool attitude! - Det var det jeg var fascineret af. 

Mors BH på hovedet, seje solbriller, tylskørt, og små klikke-klakkende prinsessesko med Askepot på. 
- Det tegner et godt og tydeligt billede på mig som 4-årig. Savner lidt den tid. Ingen bekymringer. Bare spas og løjer.. Heh.. Ja, det var dengang. *Smil og et lille fnys* 

Det er måske derfor at jeg er lidt på "udkig" når jeg fester og er i byen. Eller.. jeg er absolut ikke en player! - Men jeg kan godt lide at score.. Eller mere; blive scoret, fordi jeg føler mig som noget specielt. Specielt og feminint, fordi "Det Stærke Køn" er begejstret for én. Kun dig. (Lige dén aften i hvert fald...) Hmm.. Jeg er virkelig en romantikker X 1000. Men et frækt glimt i øjet og et skævt smil, gør ikke så meget, vel? *Blink* 
Og det er måske ikke lige til en fest, at man finder "Drømme-Rokoko-Fyren" .. Ayh?
Nej.. Det tænkte jeg nok. Behøvede jeg overhovedet at spørge? *Bedrøvet men forstående smil*

Men en dag så står han der måske..! Eller måske er det badguy´en with the sweetness inside, som dukker op..
 Hvem ved..?

 Sådan skal mit drømmeværelse se ud... Suuuk!
 
 


 
 
 
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar