Drøm, som har du evigt liv,
lev som var det din sidste dag.



torsdag den 11. august 2011

Nogle dage er du insektet, andre dage er du forruden.

Nogle dage er du insektet, andre dage er du forruden.

Ok. Faldt lige over dette fantastiske, spøjse og yderst komiske citat i en bog.
Og det er jo ikke engang løgn. The true, baby. Nå, spøg til side og et godt grin. 
Jeg er faktisk ikke "nede" såå, det var bare et sejt citat.

- Så til et andet citat, som jeg overvejer at få tatoveret:

Drøm, som du har evigt liv, lev som var det din sidste dag.

Dette her citat beskriver mig på mange måder.
Jeg har i hele mit liv levet med drømme og ambitioner. 
Jeg dagdrømmer hver eneste dag, og ønsker sommetider at det bliver til virkelighed.
Hvilket jeg kun har prøvet 1 gang, og det var ikke så behageligt som jeg først troede!!!
Men det vil jeg nu helst glemme.. Sååå.. - Back to story!

Den første del er som jeg er og altid har været. Det er mig til det inderste.
Den anden del, med at leve livet som var det ens sidste dag, er det som jeg 
gerne vil lære, gøre og tænke. 
Så det er to sider af mig, som betyder noget for mig, og som beskriver mig.
Derfor overvejer jeg om det skal være dét citat, jeg skal have tatoveret.
For jeg har bestemt mig for at jeg (måske) skal have et meget betydningsfuldt citat,et sted på kroppen.

Ved i hvad der altid har undret mig? - Hvorfor er der ALTID every single time jeg skal på toilettet offenlige steder, en kæmpe toiletkø ved dametoilettet!? Hvad sker der!!!!!?
Det er et kæmpe mysterium for mig, ligesom om det med Cocio. Man tager én slurk og HOV! - Så var den chokolademælk i en ellers ok. stor flaske... forsvundet. Væk. Pist væk. Hvordan gør de? 
Det er da for snyd!

Ellers andet jeg undre mig over..? Hmm.. Nææh, ikke lige nu i hvert fald.

Jeg skulle ind og se "Henrik & Pernille" idag med min dejlige moster. Men da det begyndte at regne og stykket bliver opført i Grønnegårdsteatret UDENFOR, måtte de aflyse... Men så fik vi refunderet det hele og nu er der bestilt nye billetter til den. 20. Deres allersidste forestilling! - Og man siger jo at den sidste forestilling er den bedste! Så jeg glæder mig til at opleve lidt mere end bare en halv time af Holbergs stykke.. Og så blev mit program druknet i Coca Cola.. Men en dejlig og skøn dag har det nu været. En smule regn, et aflyst stykke man har glædet sig til og et drivvådt teaterprogram, kan ikke slå mit humør ud! Jeg var jo i godt sleskab med min dejlige, skønne, kærlige moster!
Love on you, aunt! <3

Så er man alene hjemme i nat. For mor er endeli ude og more sig med hendes gode veninde. 
Det er så fucking dejligt! Endelig har hun fundet et dejligt og skønt menneske som kun kan 
gøre hende glad. De bliver som to teenagere sammen.. Det er skønt!

Jeg glæder mig som en gal til på fredag & lørdag. Hvorfor? - Jo, hør nu bare.
Jeg skal holde MUSICAL-MARATON med min bedste ven over hele denne klode!
Jeg elsker ham så fucking højt. Han er ... ubeskrivelig. Sådanne mennesker kan ikke findes - men jo! Jeg har beviset i mit hjerte. Han er fantastisk! Og vi skal sidde og stene, synge, grine og græde over verden bedste musicals i 2 DØGN på mit nye fjernsyn! Hahaha, det bliver så gakket! :'D

Vi skal bl.a. se:
  • Rent (Den originale & Broadway versionen)
  • Vores yngling!!! - The Phantom Of The Opera <3
  • Jesus Christ Superstar 
  • Across the Universe

Og en masse andre! - Det bliver ikke mindre end fantastisk!!!

Min mor er helt ekset med ham. (Hvilket jeg synderligt godt kan forstå!) Han er den perfekte 
svigersøn! Virkelig. Tro mig. Der er kun godt i det menneske. Han er den mest fredfyldte sjæl, blandet med en uimodståelig charme og empati og så må vi ikke glemme hans skønne, lange, lyse hår. 
Men jeg er ret sikker på at det aldrig bliver til "mere" mellem os. Sådan har vi det slet, slet ikke med 
hinanden, overhovedet! Men vi joker med det. Ok. vi skriver til hinanden som om vi var selveste
Romeo & Julie! Det er ret vildt. Og jeg elsker ham/os for det. - For vi ved begge at der ikke ligger andet i det, end det rene kærlighed over i "venskabsfronten". Det lyder virkelig som om jeg er vild med ham. Det er jeg ikke. Han er en sand ven. Og jeg tror ikke at han fatter, hvor meget han betyder for mig. Min mor har to mandlige venner, som hun har kendt hele sit liv. Og de ser stadig hinanden idag og bakker stadig hinanden op. Jeg kunne godt, og jeg mener virkelig godt, se ham og jeg sidde og snakke om "De Unge Dage" på hans veranda, imens vi sidder i vores gyngestol og spiller yatzy. Genser musicals som "dengang".. og fortælle hinanden historier om vores liv, som vi udemærket kender til mindste detalje , begge to. Teater. Det var det der forbandt os. Fandt os. Og førte os sammen. Vores dramalærere sagde: "Og jer to... *PAUSE* I er jo uadskillelige! Ingen ham uden dig, og ingen dig uden ham." - De snakkede om vores roller. Men det er ikke pointen lige her, så skriver bare "dig/ham" i stedet for selve rollerne.

Nå, ja. Så ikke for at glemme hans guitar!! Den kvinde der ender med at få ham, bliver en af klodens heldigeste kvinder! Hun får sin egen kombineret sang fra ham til hende. Han vil rejse til månen for hende og elske hende med hele sit hjerte!!! Ligesom jeg vil gøre med ham, bare på venne-måden.
Og det lyder nærmest sygeligt. Men det mener jeg. Hvis jeg virkelig havde de følelser for ham, kunne jeg sagtens se os blive gift. Han er den ideelle "husband". Men det ville bare for for mærkeligt at lave noget med ham! - Sådan har vi det slet ikke! Selvom vi, hvis jeg må indrømme det, er et udsøgt godt par! Vi klæder hinanden. Haha. Hvis jeg kunne, vil jeg gøre det meste i livet for at beholde ham til evig tid. - Og, oh fuck, det lyder som en kliché fra Twilight-sagaen! Men... sådan er det jo. Jeg tror aldrig at folk kan fatte hvor tætte vi er. Never. 

Jeg var virkelig nede, for en måned siden. Jeg skrev til ham at jeg virkelig havde brug for ham, og næste dag stod han ved min hoveddør og brugte hele dagen på mig. På at lytte til mig. Forstå mig. Og give mig nogle andre tanker. Han kan se når jeg har brug for et kram. Han kan se.. ja, selv når jeg er SULTEN!? Det kunne han sku se på mig! Han kiggede på mig og sagde: "Du ser sulten ud."
Og jeg var monster-sulten.. Han støtter og vil støtte mig, uanset hvad fuck jeg har rendt rundt og lavet!
Han vil tilgive mig for alt. - Og altid være på min side, selvom jeg var på den helt forkerte. 

Mit Phantom. - Hvis jeg nogensinde vælger at vise dig dette her.. som jeg har skrevet 1.46, den 11. august, 2011. Så skal du bare vide at jeg mener hvert eneste ord der er skrevet! Og måske, viser jeg dig dette, når vi engang sidder på din veranda i solnedgangens varme skær og spiller yatzy.
(Medmindre jeg er blevet senil...) Det er så nemt at sige: "Os to for evigt og altid. Vi skal være venner hele livet, og følge hinanden i tykt og tyndt." Og så om 2 år er det gledet ud i sandet.. Men mærk dig mine ord! Du er den eneste jeg har kunnet græde på kommando med. - Og det ved jeg ikke hvorfor, men det passer, og det er lidt specielt. Spørg mig ikke hvorfor. Jeg vil kun ønske dig alt godt i denne verden. Og hvem skulle dog have troet at det ville ende.. nej, begynde, sådan her? At vi ville blive så tætte. Og så stærke sammen. Det er unikt. Og jeg vælger at sige; Os to for evigt. For jeg tror rent faktisk at det lykkedes! At det virkelig bliver til virkelighed. Dybt fra hjertet, solar plexus, tankerne og filosofiens indre kerne; Jeg elsker dig. Virkelig.
- Din Christine.
RENT - One Song Glory:
ROGER:
One song
Glory
One song
Before I go
Glory
One song to leave behind

Find one song
One last refrain
Glory
From the pretty boy front man
Who wasted opportunity

One song
He had the world at his feet
Glory

In the eyes of a young girl
A young girl
Find glory

Beyond the cheap coloured lights
One song
Before the sun sets
Glory- on another empty life
Time flies - time dies
Glory - one blaze of glory
One blaze of glory - glory

Find
Glory
In a song that rings true
Truth like a blazing fire
An eternal flame

Find
One song
A song about love
Glory
From the soul of a young man
A young man


Find
The one song
Before the virus takes hold
Glory
Like a sunset
One song
To redeem this empty life

Time flies
And then - no need to endure anymore
Time dies
(Har markeret de vers som betyder allermest for mig)

 "HENRIK & PERNILLLE" - Grønnegårdsteatret 2011.
Fantastisk kostumer! - Gæt engang hvorfor jeg bare se dette stykke? ;)
(Ellers.. Læs mine tidl. blog indlæg..)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar