Drøm, som har du evigt liv,
lev som var det din sidste dag.



søndag den 3. juli 2011

Ting og sager... - Kunne jo i bund og grund havde været værre..

- Havde du også svært ved at sige dette højt? Så er du ikke den eneste... Hvilket gør mig lidt pinlig berørt, da det var mig som skrev det ned kl. 1.11 om natten på en hverdag (godt nok i sommerferien), hvor man har fået familiebesøg fra Norge! Yaay! - Det er bare super hyggeligt.
Det forholder sig jo sådan, at vi er fir-mællinge (STAVES!!!! Men sådan udtales det i hvert fald.) til nordmænd (Har altid tænkt på hvor diskriminerende det må være for en kvinde at være "nordmand" ... Hmm. Godt jeg ikke er "danskmand".. For danske mænd er sku ikke lige til at klappe i hændernde af. Ja, undskyld mig, de Herrer!)


Altså familie i norge LAAAAAANGT ude - men stadig.. familie *smil*
Min mor har vedligeholdt kontakten som den eneste i vor kære familie (er jeg pludselig 80 år? - Ja, åbenbart. Det er faktisk også noget du bør vide om mig.. Mine venner siger at jeg snakker som en 80-årig! Og i løbet af min levetid/skrivetid herinde, vi du kunne spotte mange finurlige tegn og ikke mindst beviser i mine blog-indlæg på dete udsagn. 
- GOD JAGT! ;D Hahah!)


Nå, men nu er det min tur til at holde kontakten. Dvs. Tom & Mari (ved godt plién med "damerne først" - Men vi kendte nu Tom først.. Og det er ligesom ham og min mor som er best buddies! - Igennem 40 år, eller mere! Så nu bliver det sådan..)
Hhar taget deres barnebarn, Tuva, med herhen til København (Udtales på norsk: "Kjshøbenhauvn") for at vise hende ... ja, København! Så vi skal både på Bakken, i Tivoli, Rundetårn og Zoologiskhave! (men hvor blev danmarks museum for kunst mon af..? Hehe, spøg til side! - Som man nu siger.. Faktisk holder jeg MEGET af kunst! Hvilket jeg vil bevise med to af mine ynglings malerier til sidst..)
Og det er nu ikke fordi at jeg går og er gnaven over det.. vel? *BIG-TIME SMILE*
Hehe.. Jeg skal lære Tuva at kende, så vi kan ende som Tom og min mor - om 40 år. Og vores børn... og deres børn... og.... 


Faktisk fik jeg af vide af min mor her idag, inden de kom med flyveren til DK, at dengang hun var på min alder, tog hun et helt måned til Norge (altså det svare til en HEL sommerferie) og dér lærte hun at snakke norsk! "Trøjen min" (Bl.a.)


Det fedeste ved norge... er at der ikke findes rugbrød derovre! *Fjoget smil* 
Jeg har aldrig spist rugbrød. Og aldrig brudt mig om det! - Jeg knækkede mig af det som lille... og kan i det hele taget... bare ikke lide det. Så undskyldningen har været: "Jeg er allergisk overfor RUGmel... som jo er i RUGbrød..!?"
Det sagde lægen i hvert fald.. DENGANG. 10 år efter brugte jeg stadig den undskyldning. - Smagen er jo rædsom. Bvadr... Men nu kan jeg faktisk godt forstå folk der har spist det. Det smager ok. men det er jo ikke ... sådan bestemt... lækkert? Eller er jeg helt gal på den her?

Så til noget HELT ANDET!:




Er lige blevet færdig med bogen: "Er I Der?" som er en "Facebook-roman" skrevet af;
Anne-Marie Donslund, Glenn Ringtved, Alberte Winding og Daniel Zimakoff. (Alberte Winding er hende børnesangeren og forfatteren. Men jeg tror at vi kender hende bedst som "Luna" i "Bamses Julerejse" ... Hun er btw. forfatter til andre teen-girl-bøger... Hvis man er interesseret i den slags..? *smil*)


Den var... OK. - Underlig, mærkelig (på den sære måde, og ikk´ den fede) og dyster... Problemer, problemer, problemer. Alvorlige problemer. Alle steder - Alle vegne. Self. bogen skal jo handle om NOGET og ikke mindst noget SPÆNDENDE. Men man bliver sku en anelse deprimeret af den... Men den er faktisk værd at læse. Det er et kreativt påfund. En Facebook gruppes beskeder... 


Den handler om 5 venner, som skilles efter deres efterskoletid. De samles igen i en Fjæsbog-gruppe, men NOGET er GALT! For Johan svarer hverken på beskeder eller opkald. 


Uhhh! Læs den lige... Den er let at komme igennem, hvis man er vant til at læse... Som jeg går ud fra at blog-læsere er.. lidt... i hvert fald... for vi læser jo meget og skriver meget.. okay, jeg tror du/i/vi har forstået pointen.. * akavet blink*


*Stilhed* Eller... *Tavshed* eller... *Ingen ord* er nok mere korrekt. (Fuck korrekt-hed! - Jeg vil være skuespiller!)


Nogle som har nogle gode bog-forlag..? Nogle der er spændende, som kan lære en om livet, men samtidig ikke indeholder FOR MANGE depri-problemer ... ??? Det kunne være fedt! - Tak på forhånd *smil*


NÅ! - Imorgen står den på ... Bakken! *stort smil* 


Godnat i kære folk derude i verdenen.... og tordenvejret... og stormen.... og 


BTW. !!! - Kender i mon dét, når man ser en på gaden og bare tænker: HENDE DÉR vil jeg bare gerne være veninder med! Eller - HAM DÈR vil jeg bare super genre lære at kende...?!
- Det gør jeg... Sad i bilen idag (på vej til lufthavnen, for at hente familien med mor) og så en ung pige (omtrendt min alder... cirkus. Men fuck alder! - Jeg vil bare være peacefuld og have gode venner!) stå og vente ved et lyskryds, og jeg sagde højt for mig selv, imens jeg sad indespærret i min mors røde (RETRO) Polo (Engang døbt: "RETRUT")
"Hende dér vil jeg gerne være veninder med..!" O_O
Så tænker jeg; *Vi kunne have haft det så SKØNT sammen! Vi er lige hinanden- Hun er lige noge for mig. Vi kunne være blevet rigtig gode veninder!*


Godnat... blog-venner! LOVE herfra...


PS. Overskriften: "Ting og sager... - Kunne jo i bund og grund havde været værre.." rimede bare... og det kom til mit hovede som en åbenbaring, at dét skulle jeg skrive.. som overskrift. -  Såå.. det passede måske ikke rigtig ind i indlægget. Men FUCK DET! - Jeg vil bare være ROCK-STAR! (Og det dér har jeg simpelthen havde villet skrive lige fra starten af... ialle mine "Fuck´s" men det vil jeg jo ikke i bund og grund.... Så, skrev det jeg rent faktisk gerne ville være. Selvom at en cool rock-chick er ret nice at være engang i mellem (måltiderne) haha....! Ikk´ sjovt ._. Og dog..? )

PEACE OUT. - Og sov godt self.! *SMIL*








Mit ABOSOLUT ynglingsbillede!!! (Som også hænger på mit værelse)


The Creation of Adam is a section of Michelangelo's fresco Sistine Chapel ceiling painted circa 1511.




Vincent Van Gogh, A Pair of Shoes (1886) 
- Da jeg var i Amterdam med min klasse var vi på Van Gogh museum, og vi skulle finde et billede som tiltalte os, og skrive en lille historie/billedeanalyse eller something inspireret af billedet. Jeg skrev et digt om disse sko. Den kan i læse i mit næste indlæg! *Smil* - Er faktisk ret stolt af mit arbejde... *Smil, igen*


Færdig: 2:09.





2 kommentarer:

  1. Fuck hvor er det nice at hun hedder Tuva! Det er ligesom Tuva Novotny! (Hende med "nissefuck" ;D)

    Hvorfor skriver du *smil*? Du er ikke 45? Det er næsten ligeså slemt som 'smiler'.. Hvorfor laver du ikke bare en smiley ? :)

    Er der andre end mig, der siger dét med 80-årig? :p

    SvarSlet
  2. Fordi jeg helst ikke vil lave smileys i min blog.. Fordi... der skal være tekst i min blog! ;)
    Ja, det er et virkelig nice navn! - Ligesom en mega nice skuespiller.. :D

    - Ja for søren da! Ret så mange, faktisk. Jeg tager det som en kompliment. (Selvom det ikke er) Men jeg vil gerne bevare det danske sprog som det oprindeligt var.. H.C Andersen er på min side.. og Vor dronning ikke mindst. Men lad være med at spørge prins Henrik... HA-HA-HA! O_O

    SvarSlet